Naziemny Zespół...
Od 10 września br. Naziemny Zespół Poszukiwawczo-Ratowniczy 5 Mazowieckiej...
2025-03-13

2020-10-14
Zakażenie w KPSie»2020-08-25
Przegląd Sportrowy: Marcin Burkhard...»2020-08-25
Nowy zawodnik w Pogoni Siedlce»2020-08-24
Piłkarze Pogoni z negatywnymi...»
Na co powiat wyda RIT?
2016-05-12 15:15:57

Coraz większymi krokami zbliżają się do naszego regionu duże pieniądze z Urzędu Marszałkowskiego, w ramach Regionalnego Instrumentu Terytorialnego. Dwa miesiące temu pisaliśmy szerzej o tym projekcie. Wiemy jakie są w związku z tymi funduszami plany Miasta Siedlce, natomiast przyjrzyjmy się bliżej drogowym inwestycjom wnioskowanym w ramach tego projektu przez powiat siedlecki.
RIT to projekt drużynowy, a powiat siedlecki chce być jednym z silnych punktów tej drużyny. Starostwo nie miało wątpliwości co do tego na co spożytkować fundusze z województwa i szybko przygotowało wnioski na 4 inwestycje drogowe. Wszystkie łączą się z krajową drogą A2 - mającą w przyszłości zostać autostradą. Przyjrzyjmy się bliżej tym projektom, mającym w najbliższym czasie podnieść standard infrastruktury drogowej powiatu.
Z Siedlec w kierunku A2, przedłużenie ul. Łukowskiej
Ta inwestycja ma na celu poprawienie nawierzchni przedłużenia ul. Łukowskiej (której to proces renowacji właśnie się zaczyna), łączącego miasto z krajową droga nr. 2. Odcinek znajduje się na terenie Gminy Siedlce, przynależnej do powiatu. Starostwo decydując się na wpisanie tej drogi do projektu, wzięło pod uwagę położone wzdłuż traktu atrakcyjne tereny, gdzie możliwa jest w najbliższym czasie dynamiczna rozbudowa mieszkalna, jak i usługowa. Przewiduje się w tamtej okolicy w najbliższych latach zwiększenie liczby zaludnienia. W związku z tym, powstanie tam chodnik umożliwiający bezpieczne przemieszczanie się potencjalnych mieszkańców, w sąsiedztwie natężonego ruchu drogowego.
Dokumentacja projektowa - 50 tys zł
Koszt inwestycji - 4 mln zł
Wkład powiatu - 0,5 mln zł
Wkład Gminy Siedlce - 0,25 mln zł
Środki zewnętrzne z RIT - 3,25 mln zł
Broszków - Żuków
Ta droga umiejscowiona jest na pograniczu gmin Kotuń i Mokobody. Po kompleksowej przebudowie drogi nr 2, skrzyżowanie w Broszkowie jako jedno z niewielu na odcinku Siedlce-Mińsk Mazowiecki zostało wyposażone w sygnalizację świetlną z oddzielnym lewoskrętem. Droga ta jest istotna dla wszystkich mieszkańców Węgrowa, Sokołowa Podlaskiego i okolic, mających na celu się dostać do stacji kolejowej w Kotuniu i drogi krajowej, a chcących ominąć Siedlce.
Dokumentacja projektowa - 57 tys zł
Koszt inwestycji - 5,1 mln zł
Wkład powiatu - 0,8 mln zł
Wkład Gminy Kotuń - 0,25 mln zł
Środki zewnętrzne z RIT - 4,1 mln zł
Zbuczyn - Tchórzew - Izdebki Kosny - 2017
Droga powiatowa jest wartościową alternatywą dla pojazdów jadących od strony Warszawy i od Terespola. Przydaje się w momencie nieoczekiwanego zdarzenia drogowego na A2, blokującego ruch. Kierujemy się w tą drogę na skrzyżowaniu w Zbucznynie, gdzie przemieszczamy się dalej przez Karcze, Tchórzew, Modrzew, Izdebki Wąsy i Izdebki Kosny. Stamtąd kolejną droga powiatową wyjedziemy z powrotem na krajową dwójkę. Zły stan tej drogi znacząco utrudnia jej byt jako pomocnej obwodnicy, dodatkowo przeszkadza w komfortowym dojeździe do pracy i szkół dla rzeszy mieszkańców powiatu. Starostwo zakłada, że modernizacja tego odcinka umożliwi lepszą komunikację z miastem i dużym rynkiem pracy w Warszawie.
Dokumentacja projektowa - 81 tys zł
Koszt inwestycji - 9,7 mln zł
Wkład powiatu - 0,15 tys zł
Środki zewnętrzne z RIT - 9.6 mln zł (w 2017 roku)
Broszków - Trzymuszka - Żeliszew Podkościelny - rozbudowa - 2018
Inwestycja jest przedłużeniem opisywanej wyżej drogi Broszków - Żuków. Obie drogi tworzą około 15-kilometrowy trakt. Na opisywanym odcinku, szczególnie w Kotuniu, umiejscowionych jest wiele firm z różnych branży - od handlu, przez usługi, poprzez branżę transportową i budowlaną. Firmy te zatrudniają wielu pracowników, a droga w stronę Żeliszewa Podkościelnego obsługuje wzmożony ruch ciężkich pojazdów. Droga stanowi dogodny dojazd do stacji kolejowej z południowej strony gminy. W ramach wnioskowanej inwestycji, powiat zdecydował się ten trakt rozbudować.
Koszt inwestycji - 8,7 mln zł
Wkład powiatu - 0,15 tys zł
Wkład Gminy Kotuń - 0,25 mln zł
Środki zewnętrzne z RIT - 8,7 mln zł (w roku 2018)
Kwoty zawarte w artykule są kosztorysowe, po przetargach mogą się zmienić.
Źródło informacji, zdjęć i map - własne, starostwo powiatowe, http://rpo.mazowia.eu i google.maps.

-
2021-11-07
-
2020-10-05
-
2020-09-10
2021-11-07 18:48:56
NAJNOWSZE OKAZJE
NAJNOWSZE TUBONY
NAJNOWSZE GAZETKI
swoich znajomych!
z innymi!